Repair Mail-Profile

This Instruction to repair broken mail-profiles (Outlook) is created for Windows 10 and Microsoft Outlook 2016. 

Part 1 - Check Internet Options

In this part you will be guided step-by-step on how to check the configurtion of the internet options.
You should check them before the first use of Microsoft Outlook on a new ISG-managed computer.

Enlarged view: grafische Anleitung: Klick auf Start, Eingabe von Control Panel, Auswahl von Control Panel

Close Outlook if still open

1. Click on Start
2. Type Control Panel
3. Open the Control Panel

Enlarged view: Grafische Anleitung: Ändern Sie die View zu Small Icons, Klicken Sie auf den Punkt Internet Optionen. Nach weiteren SchrittenKlicken Sie auf den Punkt Mail

4. On the upper right of the WIndow there is an Option called "View by:" Choose "Small Icons" 
5. Click on Internet Options

Enlarged view: Grafische Anleitung: Klicken Sie auf Connections, klicken Sie auf LAN Settings, nach weiteren schritten klicken Sie auf OK

6. Change Tab to Connections
7. Click on LAN Settings

Enlarged view: Grafische Anleitung: Entfernen Sie den Haken bei "Automatically detect Settings", Klicken Sie auf OK, fahren Sie mit dem vorergehenden Bild fort

8. In the new window there is an option "Automatically detect settings", uncheck this option
9. Click OK

 

Enlarged view: Grafische Anleitung: Klicken Sie auf Connections, klicken Sie auf LAN Settings, nach weiteren schritten klicken Sie auf OK

10. Click OK

Part 2 - Deselte Mail-Profile

Those steps will be needed if Microsoft Outlook can not be started.
This usually happens if the configuration of the Internet Options was not correct at the first start of Microsoft Outlook.

Enlarged view: Grafische Anleitung: Ändern Sie die View zu Small Icons, Klicken Sie auf den Punkt Internet Optionen. Nach weiteren SchrittenKlicken Sie auf den Punkt Mail

11. Click on Mail

Enlarged view: grafische Anleitung: klicke auf Show Profiles

12. Click on Show Profiles...

Enlarged view: Grafische Anleitung: Wählen Sie das Profil  "Outlook" an Klicken Sie auf Remove (es gibt dann eine Warnung, da auf Yes klicken) Klicken Sie auf Apply

13. Chose the profile  "Outlook"
14. Click Remove (at the upshowing Message click YES)
15. Click Apply
16. If the WIndow doesn't close automatically, click OK

Now you should be able to use Microsoft Outlook again.

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